Esti ceea ce citesti

Esti ceea ce citesti

Jodie Jackson · 2020
de la 31.12 Lei · 5 oferte
Salvează ca: Salvată ca:
Salvează ca: Salvată ca:

Cel mai mic preț

Vezi mai multe oferte (3)

Istoricul prețului

Teme

Descriere

Presa, presa, presa. Adictie si toleranta, reactii adverse, stiri, probleme si solutii, mass-media si imperiul lor de negativity bias. Hei, mai sunteti acolo? Mai citeste cineva?

Lumea merge din rau in mai rau. Totul e groaznic. Si ce bine se vinde! Stirile proaste sunt o mina de aur. Opriti-va totusi, vreti sa innebunim cu totii?

Alimentandu-ne continuu cu informatii adaptate la ceea ce ne face placere, social media creeaza o bula informationala, ingustandu-ne perceptia asupra lumii si privandu-ne de posibilitatea de a invata, de a fi infruntati si de a gandi altfel. Dezvoltam, in schimb, preferinta de a ne consolida convingerile existente, care nu fac decat sa perpetueze modul nostru curent de intelegere a lumii. Este infricosator ca ni se livreaza mereu numai ceea ce vrem sa aflam, si nu ceea ce avem nevoie sa stim.

Media reprezinta o forta formidabila de tras pe altii la raspundere, in schimb nu sunt capabile sa se examineze pe sine. Prin urmare, ne intrebam: cine trage media la raspundere?

Raspunsul este: noi. Jurnalistilor le trebuie un public; fara public, produsul lor este inutil.

Nimic pe lumea asta nu este gratis. Trebuie sa fim constienti ca jurnalistii nu ne pun pe tava stirile din buna­vointa, fara sa fie remunerati – prin urmare, daca noi nu platim continutul pe care il citim, o face altcineva. Si, in ultima instanta, organizatiile specializate sunt cele care raspund de cine plateste nota. In multe cazuri, este vorba despre agentiile de publicitate. Nevoia ca toate cheltuielile sa fie suportate de corporatii provoaca o batalie constanta pentru a obtine controlul editorial in organizatiile media. Drept rezultat, corporatiile castiga influenta in mass-media prin faptul ca platesc organizatiile de stiri – atat pentru continutul sponsorizat, cat si pentru buna reclama de moda veche.

Autor

Jodie Jackson este autoare de carti, cercetatoare, lidera de campanii si partenera in Constructive Journalism Project. Are un masterat in psihologie pozitiva aplicata la University of East London, program in care a studiat efectul psihologic al stirilor, si participa frecvent ca vorbitor la conferinte media si in universitati. Locuieste la Londra.

  • Mai degraba decat sa facem apel la morala sau raspunderea industriei de a lua decizii in interesul nostru, vreau sa va aduc aminte ca puterea de a schimba se afla chiar in mainile dumneavoastra. Industria mediatica va fi mereu guvernata de angrenarea publicului, prin urmare noi suntem cei care putem aduce schimbari ale acestei industrii – hotarand ce anume consumam.

    Jodie Jackson

Detalii

Categorie
Biografii, memorii, jurnale / Publicistica, eseu
Dictionare si enciclopedii
Autor
Jodie Jackson
Traducator
Mihai Moroiu
Editura
Baroque Books & Arts
Anul publicării
2020
Copertă
Brosata
Dimensiuni
135x210 mm
Pagini
192
Vezi mai mult