Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Noel Burch și Thomas Gordon · 2012
de la 32.85 Lei · 6 oferte
Salvează ca: Salvată ca:
Salvează ca: Salvată ca:

Cel mai mic preț

Vezi mai multe oferte (1)

Istoricul prețului

Descriere

Profesorul eficient. Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Prin ce se deosebeste o lectie izbutita de o ora nereusita? Dar un profesor motivat de un dascal plafonat? Dincolo de materia predata sau de calitatea elevilor, diferenta provine in primul rand din calitatea relatiilor interpersonale, sustine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea" profesorilor. Plecand de la cazuri concrete, autorii ofera instrumentele necesare pentru imbunatatirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate in clasa. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstreaza ca dascalii pot evita mesajele devalorizante, ca pot lua decizii care sa-i motiveze pe toti elevii si ca sunt in stare sa treaca peste capcanele autoritarismului si permisivitatii excesive.

Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg raspandite de „eficientizare" a parintilor, profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International (GTI).

Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul „modelului in patru pasi de invatare a noilor competente".

Din Cuprins:

1 RELATIA INVATATOR-INVATACEL: VERIGA LIPSA

Ce este crucial in relatia profesor-elev

Aptitudini testate, nu abstractii vagi

Aptitudini care ii ajuta pe elevi sa se dezvolte

O alternativa la jocul „halei-hop"

O singura filosofie pentru elevii de toate varstele si de toate felurile

Ce se poate face in legatura cu omniprezenta problema disciplinara

Cum sa rezolvam controversa autoritar-permisiv

2 UN MODEL DE RELATII EFICIENTE PROFESOR-ELEV

Mituri, asteptari si jocul de rol

Ce inseamna o relatie buna profesor-elev?

O modalitate de a privi relatia profesor-elev

Profesori intoleranti si profesori toleranti: o diferenta cruciala

Granita mobila din schimbatoarea Fereastra Comportamentala

Cum sa intelegem schimbarile interioare (ale profesorului)

Cum sa intelegem diferite sentimente fata de diversii elevi

Cum sa intelegem intuenta mediului sau a situatiei

Ajuta la ceva toleranta mimata?

Cui i se atribuie problema?

De ce este atat de importanta „atributia" problemei

De ce este importanta Zona fara probleme

3 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII AU PROBLEME

De ce nu reusesc profesorii sa ajute la rezolvarea problemelor elevilor

Limbajul de neacceptare: cele Douasprezece Obstacole din calea comunicarii

De ce limbajul acceptarii este atat de eficient

Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme

Ce inseamna de fapt comunicarea

Cum sa invatam sa ascultam activ

Ce este necesar pentru o Ascultare Activa eficienta

„De ce sa consiliez elevii? Sunt doar un profesor!"

Doua tipuri de comunicare verbala si efectele lor asupra elevilor: o trecere in revista

Cele Douasprezece Obstacole in calea comunicarii

Catalizatorii comunicarii

4 MULTIPLELE UTILIZARI ALE ASCULTARII ACTIVE

Cum sa promovezi discutii eficiente centrate pe continut

Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a face fata rezistentei elevului

Cum sa folosesti Ascultarea Activa pentru a-i ajuta pe elevii dependenti

Cum se poate profita de grupurile de discutii centrate pe elev

Cum ajuta Ascultarea Activa in sedintele cu parintii

Ce pot realiza sedintele in trei

Rezumat

5 CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CAND ELEVII LE CREEAZA PROBLEME

Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor

Unde duc confruntarile ineficiente

De ce sunt ineficiente mesajele-solutie

De ce esueaza mesajele de dominare

De ce esueaza mesajele indirecte

Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I

De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a

De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I

Cum sa formulezi un mesaj la persoana I

Cum sa schimbi registrul dupa emiterea unui mesaj la persoana I

In ce fel profesorii isi pot crea singuri probleme

Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscanta

Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I

6 CUM SA SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASA CA SA PREINTAMPINI PROBLEMELE

Cateva deficiente ale salii de clasa tipice

Cum sa abordezi creativ schimbarea

O abordare sistematica a mediului salii de clasa

Cum sa imbogatim mediul

Cum sa saracim mediul

Cum sa limitam mediul

Cum sa largim cadrele mediului

Cum sa reorganizam mediul

Cum sa simplificam mediul

Cum sa sistematizam mediul

Cum sa planificam

Cum sa imbunatatim calitatea timpului petrecut in clasa

Imensul potential al Zonei de Predare–Invatare

7 CONFLICTUL IN CLASA

In ce consta conflictul?

Care este cauza reala a conflictelor?

Cum rezolva de obicei profesorii conflictele

Cele doua tipuri de abordari castig–-pierdere: Metoda I si Metoda II

Autoritatea in sala de curs

Limitarile considerabile ale puterii in sala de curs

Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii

De ce sa nu folosim Metoda II?

Cum il afecteaza puterea pe cel care castiga

Cum sunt justificate puterea si autoritatea

8 REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC"

Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului „avantajului reciproc"

Cum functioneaza Metoda III in clasa

Premise pentru aplicarea Metodei III

Metoda III: procesul in sase pasi de rezolvare a problemelor

Cum functioneaza Metoda III in clasa

Inregistrarea unei sedinte de aplicare a Metodei III

Beneficii si recompense pentru aplicare a Metodei III

9 CUM APLICAM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC": ALTE UTILIZARI ALE METODEI III IN sCOALA

Cum se rezolva conflictele predare–invatare prin Metoda III

Cum se rezolva conflictele dintre elevi prin Metoda III

Cum se stabilesc regulile si politicile clasei apeland la Metoda III

Cum se desfasoara sedintele de stabilire a regulilor

Cum se abordeaza problemele tipice intalnite de profesori in aplicarea Metodei III

Exista situatii cand e necesara Metoda I?

Cat este de important ca elevii insisi sa invete astfel de deprinderi

10 CAND VALORILE sCOLII INTRA IN CONFLICT

Cum identificam o coliziune de valori

De ce mesajele la persoana I functioneaza rar in rezolvarea coliziunilor valorice

De ce nu prea functioneaza Metoda III in rezolvarea coliziunilor valorice

De ce Metoda I este ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice

De ce este Metoda II ineficienta in rezolvarea coliziunilor valorice

Cum se rezolva coliziunile valorice

11 OPTIMIZAREA CONDITIILOR DE PREDARE IN sCOALA

Caracteristicile problematice ale scolilor

Ce pot face profesorii pentru a-si spori eficienta in cadrul organizatiei

„Imi pot folosi abilitatile de confruntare in relatia cu seful meu?"

Cum sa devenim mai eficienti in cadrul intrunirilor

Cum sa fii un consultant eficient

Deveniti avocatii elevilor vostri

Detalii

Categorie
Manuale si auxiliare scolare
Sanatate si dezvoltare personala / Lecturi motivationale
Stiinte umaniste / Psihologie
Autor
Noel Burch, Thomas Gordon
Traducator
Ioan Sava
Editura
Trei
Anul publicării
2012
Limbă
Romana
Copertă
Brosata
Dimensiuni
130x200 mm
Pagini
376
Vezi mai mult

Mai multe cărți de Noel Burch și Thomas Gordon